[O1] Ustawienie koła zębatego na wałki rozrządu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rafiki
    RS
    • 2012
    • 15975
    • Superb III (3V3)

    [O1] Ustawienie koła zębatego na wałki rozrządu.

    ja tak mam w swojej i to jest lozysko, ale nie wiem jak z tymi nowymi jest
    رافال
    Spoty
    Cause freedom is a lonely road

  • BHOY
    Classic
    • 2011
    • 3

    #2
    [O1] Ustawienie koła zębatego na wałki rozrządu.

    Jak zamontować koło zębate na wałku rozrządu. Skoda Octavia 1.9 TDi. Rozkręciła inna osoba i nie zaznaczyła punktów na kole i rozrządzie.

    Jak ustawić to koło zębate?

    Komentarz

    • KristopherT
      Drive
      • 2008
      • 45

      #3
      To dobrze zrobiła, że nie zaznaczyła
      Ustawienie koła zębatego na wałku rozrządu ma dopiero znaczenia podczas zakładania paska. Ustawiasz wałek rozrządu i koło zamachowe w odpowiednich pozycjach, blokujesz pompę, zakładasz pasek i dopiero dokręcasz kolo zębate do wałka.
      Tak co najmniej mi się wydaje ... :?:

      Komentarz

      • lukaszp1981
        Ambiente
        • 2009
        • 140
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        BHOY, koło na wałku rozrządu jest tylko na stożku, żeby ustawić dobrze rozrząd to nie dokręcasz tego koła. Najpierw blokujesz wałek rozrządu od pompy podciśnienia specjalną blokadą, pompa wtryskowa oczywiście też ma być zablokowana trzpieniem, koło zamachowe ustawione na znaku i zakładasz pasek. Napinasz napinaczem i dopiero wtedy dokręcasz koło na wałku rozrządu. Wyciągasz blokady z wałka rozrządu i pompy wtryskowej i skręcasz wszystko. Na końcu oczywiście sprawdzenie i korekta kąta wtrysku.

        Komentarz

        • BHOY
          Classic
          • 2011
          • 3

          #5
          KristopherT, lukaszp1981 - dzięki. Samochód już skręcony

          Komentarz

          • lukaszp1981
            Ambiente
            • 2009
            • 140
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Jak ja raz widziałem jak mechanik składał przestawiony rozrząd w ASV to mnie ścięło. Okazało się że wałek rozrządu był wogóle nie ustawiony jak ściągnęliśmy pompę podciśnienia i ustawiliśmy koło zamachowe na znak. Całe szczęście, że nie było kolizji.

            Komentarz

            Pracuję...